۲۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰

رئیس کل دادگستری البرز خبر داد؛

بررسی مشکلات زندانیان فردیس/ ۳۳ زندانی دیگر آزاد شدند

بررسی مشکلات زندانیان فردیس/ ۳۳ زندانی دیگر آزاد شدند

البرز - رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: با بررسی مشکلات زندانیان فردیس با استفاده از نهادهای ارفاقی ۳۳ زندانی آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح شنبه در ادامه بازدیدهای دوره‌ای با حضور رئیس کل دادگستری استان البرز، با حضور حسین فاضلی هریکندی در ندامتگاه مرکزی کرج، مسائل و مشکلات زندانیان حوزه قضائی شهرستان فردیس مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار که با حضور معاون قضائی نظارت بر زندان و اجرای احکام دادگستری کل استان، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب فردیس و ۱۴ نفر از قضات این حوزه قضائی صورت گرفت، با ۴۱۰ زندانی که شامل ۲۹۰ محکوم و ۱۲۰ متهم بودند دیدار و گفت و گو انجام شد.

حسین فاضلی هریکندی در تشریح این بازید با اشاره به اینکه پس از استماع اظهارات مددجویان، دستورات لازم برای پیگیری صادر شد گفت: عمده درخواست‌ها مربوط به تسریع در رسیدگی، کاهش مبلغ قرار تأمین و درخواست مرخصی بود.

وی افزود: با دستورات صادره ۳۳ نفر از زندانیان با استفاده از نهادهای ارفاقی نظیر مرخصی میان دوره و پایان حبس و پابند الکترونیک آزاد شدند.

در این دیدار فاضلی هریکندی پس از بررسی وضعیت کلی فردیس از حیث سیاست‌های کاهش جمعیت کیفری و ارائه گزارش توسط مدیر کل زندان‌های استان، تصریح کرد: همکاران قضائی نباید به این بازدیدها اکتفا کنند و به صورت دوره‌ای از زندان بازدید کرده و سعی کنند بازدیدها مثمر ثمر، اثربخش و دارای خروجی باشد.

رئیس کل دادگستری استان البرز ادامه داد: گاهی در مواردی از نظر قانونی نمی‌توانیم کاری برای زندانی انجام دهیم ولی همین که حرف فرد محبوس شنیده شود و وی احساس نکند فراموش شده کار ارزشمندی انجام شده است.

کد خبر 5372585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha